söndag 3 mars 2013

Händelserik dag.

Ja det var det verkligen.
Har ju hänt massor med saker idag.
Dagen började jag med att jag gick upp klockan 8 för att 8.45 åka till badet och köra ett simpass.
Gjorde simpasset och fy sjutton vad det var tråkigt...men med det pannbenet jag hade så fortsatte jag simma.
Efter en timme hade jag simmat 3 kilometer och tanken slog mig: "ÄNTLIGEN"
Jag åkte sedan hem för att lägga mig i soffan och kolla på Vasaloppet. Jag blir riktigt imponerad på dem som  ligger i tätklungan och  Jörgen Aukland går i mål på 3h50min48sek. Det är coolt.
Efter kollat målgången här så bytte jag kanal och satte på Herrarnas 50 km lopp i Val Di Fiemme på längdskidor. Så roligt det var att kolla på detta när det är Johan Olsson som har gått loss efter ca. 15 kilometer och kör sedan resten själv och vinner med inte så mycket. Riktig bra lopp Johan.
Sköna kommentatorer, "Vi har badat i silver i 2 veckor och äntligen kom guldet".
Även här är jag sjukt imponerad av alla dessa åkare. 
Dagen är ju inte slut än så jag och 2 andra kompisar begav oss till tyngdlyftningens lokal och körde lite styrketräning i 2 timmar, gött pass.
I helhet så har den här dagen varit riktig bra, förutom när jag har pluggat. Men det ska ju också göras.


Prispallen från Val Di Fiemme, Johan Olsson (Världsmästare) i mitten. WIHOO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar