tisdag 28 maj 2013

Hallstad Triathlon

I söndags var det tävlingspremiär i Hallstahammar. Vi åkte upp på lördagmorgon med våran husvagn. Jag hade laddat väldigt länge inför den här tävlingen. Väl på tävlingen hoppade vi i det 16 gradiga vattnet för start. Jag lade mig lite i mitten för att undvika att bli översimmad av de lite mer rutinerade. Simningen tyckte jag själv gick riktigt bra, 750m som gick på 13.19min, nöjd med det. Första växlingen gick på 49 sekunder sim-cykel. Ut på cyklingen var jag lite osmart och kämpade inte mig ikapp klungan framför utan körde själv men fick sedan lite draghjälp, men man lär sig av sina misstag. 2 mil på cyklingen gick på 34.08min med en snitthastighet på 34,1km/h på en ganska så krävande bana med några backar. Växlingen från cyklingen till löpningen gick på 32 sekunder, väl ute på löpningen kände jag mig ganska så sliten och fick kämpa på bra. Det var 5 kilometer som gick på 21.06 minuter och hade därmed den snabbaste löptiden i min klass (P 16-17 år). När det var ett halvt varv kvar på löpningen blev jag omsprungen av killen i min klass som blev 3:a och jag hamnade 12 sekunder från en pallplats. Lite klantigt kan man ju tycka att jag inte kollade upp personerna i min klass och vilket startnummer det hade. Men i helheten så är jag nöjd, det var ju trots allt säsongens första triathlontävling.
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar