lördag 8 juni 2013

Skövde Triathlon

För 2 dagar sedan alltså i torsdags så åkte jag och mamma till Skövde för att köra Skövde triathlon. Det var inte så många deltagare men 12 stycken kom till plats. Tävlingen var en sprint, tror inte riktigt alla måtten stämde, men men. Till loppet då, simningen flöt på jätte bra och jag kom 2:a upp ur simningen med lite halvvinglig i huvudet upp till växlingen till cykeln. Cykeln funkade helt okej, det var 5km till första vändpunkten och detta skulle göras 2 varv. Fram till första vändpunkten gick det riktigt bra då det var ganska mycket utför så jag fick hög fart, men på tillbaka vägen blev det slakmota och lite motvind så tappade lite fart där. Ute på löpningen gick det också ganska bra, fick lite håll bitvis men det gick över lite grann. På dem övriga konkurrenterna framför tror jag att jag tog igen lite på så jag fick en total löptid på exakt 20 minuter på 5 km. I helheten är jag nöjd med tävlingen och allt funkade bra. Tack till Skövde Triathlon som anordnade ett bra och enkelt arrangemang.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar