torsdag 11 juli 2013

4:a på USM

Sorry för ett väldigt sent inlägg. Har haft lite annat att göra som träning mm så bloggen har hamnat lite utanför. Ska försöka bli lite bättre.

Här i Halmstad har det varit SM-veckan från 1-7 juli. Halmstad har ordnat SM i hela 31 sporter. Riktigt imponerande. 
Jag har tävlat i USM (Triathlon givetvis). Anmäld i Pojkar 16-17 år. Innan tävlingen visste jag bara motståndet på 2 stycken.

Starten gick och det var kaos överallt. Mycket sparkar och slag så man fick ge och ta för att ta sig framåt. Det var väldigt tufft att simma där i motströmmen i Nissan i centrala Halmstad. Jag kom upp  efter 12.26 min på 750 meter simning. Första växlingen gick helt kass, där stämde ingenting. Får träna mer på växlingar.

 Ute på cyklingen funkade det helt okej, motvind ut till första vändpunkten sen gick det att trycka på mycket lättare. Banan var 21 kilometer, alltså 1 kilometer för lång. Tiden blev 36.14 min som blev en snitthastighet på 35km/h.

 Andra växlingen gick bättre än första, säger inget mer. Löpningen blev en plåga efter första varvet då jag fick håll som aldrig släppte tyvärr. 5 km gick på 19.17min med ett snitt på 3.51min/km så det är jag nöjd med. Kom in på en helt okej 4:e plats. Synd att missa pallen. Men det var ju trots allt min första SM tävling så jag är nöjd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar