lördag 13 juli 2013

Vinst i Lyrestad

Idag har jag tävlat i Lyrestad. Göta Kanal Triathlon. Jag tävlade i Sprint Motion, alltså 750m simning 20km cykel 5km löpning. Har känt mig bra i kroppen under träningspassen under tiden jag varit i Halmstad på semester. Kroppen kändes bra även idag, tillräckligt bra för att kamma hem en vinst. Riktigt nöjd med tävlingen. Allt gick som planerat.
Planen innan tävlingen var att ha en offensiv simning, offensiv cykel och en kontrollerad löpning. Dem första 75 m på simningen låg jag 2:a, efter det ledde jag hela tävlingen. 1.23min mer till 2:an på simningen vid växling, 2:an tog in 20 sekunder på mig på cyklingen, men vad gör det när jag i mål är 2 minuter före 2:an. Tackar IF Weimer för ett jätte bra och roligt arrangemang. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar