söndag 23 februari 2014

Sportlov

Sitter just nu i skrivande stund i min lägenhet i Motala. Hemkommen från ett skönt sportlov hemma i Falköping.

Under sportlovet har jag inte umgåtts med så mycket kompisar. Lite synd att sportloven inte ligger samma vecka här i Motala som i Falköping. Så stora delar av sportlovet har gått åt till väldigt mycket träning. Har sammanlagt tränat 20 h den här veckan. Har också suttit ett antal timmar framför TV:n och kollat på OS. Grymma prestationer från svenskarna.

Idag kollade jag, mamma och pappa på OS finalen i hockey på O´learys här i Motala. Tyckte inte sverige spelade särskilt bra men ett silver är inte fy skam. Kanada var helt klart bättre i detta OS.

Det häftigaste täningspasset under lovet var på trainer. Hos min sponsor Racerdepån. Jag cyklade lite över 2h på en BKOOL. Det är en trainer som man cyklar på mot en dataskärm. Där kan du cykla alla möjliga etapper i Grand Tour och många andra. Det coola är att etapperna är filmade och man ser exakt hur det ser ut. Trainern ställer in motstånd succesivt beroende på lutningen på banan. Det du också ser är: puls,effekt(watt), hastighet, kcal, sträcka och tid. Detta var riktigt häftigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar