måndag 10 februari 2014

Tester!

Förra veckan bestod träningsveckan av mycket träning och även två tester som vi skulle göra. Så vi skulle få koll på om våran träning gett något resultat och det tyckte jag absolut den hade gjort.

Vi gjorde ett simtest på 400m i början av veckan. Mitt tidigare personbästa var 5.47 som var en öppning på ett 800m test som vi gjorde tidigare i höstas. Men den här gången sopade jag banan ordentligt med det gamla perset. Jag kom imål på 5.13 vilket är pers med hela 34sekunder! Det är jag otroligt nöjd med och det visar att hårdträning lönar sig.


                      Grymt gäng att få utföra träningen med!

Lite senare i veckan i veckan åkte vi till Campushallen, Linköping. För att där göra ett 3000m test löpning inne på en 200m bana. Jag hade ingen aning om vad jag skulle göra för tid den här gången. Mitt tidigare pers gjorde jag i början av hösten och då sprang jag på 10.45, på en 400m bana här i Motala. Tillbaka till Campushallen då, jag startede i 4:e heatet. Blev väldigt inspirerad av de tidigare heaten, där gick det undan.



Starten var så sent som 21.10 så det gällde att hålla sig pigg.
Jag lade mig i täten av klungan och hängde med bra, på de två sista varven ökade jag tempot och gick om dem i min klunga och kom sedan imål på 10.46 helt utpumpad. Det blev 1 sekund över mitt tidigare pers men jag får vara nöjd med loppet med tanke på min träningsmängd på löpningen i vinter pga mina onda benhinnor.

Alla foton tagna av: Joachim Willén

Nu är det ny vecka och träningen fortsätter sen åker jag hem för sportlov på fredag, ska bli skönt att komma hem igen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar