torsdag 19 juni 2014

Klockren tävling i Uppsala!

Exakt... allt på denna tävling stämde förra helgen.

Efter lägret på Mallorca fick jag ihop en väldigt bra formtopp med kvalitativa träningstimmar och var väldigt förberedd för tävlingen.

Det var den första deltävlingen i Svenska Cupen. Vi startade 11.30 samtidigt som motionsklassen så det var lite trångt i början men efter ca 50m var det vi ungdomar som låg i täten av alla. Här på simningen låg jag med i en bra grupp och hade bra fötter att ligga på och kontroll på mina medtävlande.

Första växlingen funkade bra, fick av mig våtdräkten snabbt och var sedan uppe på cykeln snabbt.

Ut på cyklingen var min enda tanke att jag måste cykla riktigt hårt för att få lucka ut på löpningen ifall mina benhinnor int vill som jag. Cyklade om en kille i min klass direkt ute på cyklingen som tydligen hade ryckt på simningen vilket jag hade noll koll på. Efter det fick jag poliseskort hela cyklingen förutom på slutet. Jag och en annan kille i min klass från Dalregementets IF hade fått en lucka ner till dem andra i våran klass, för övrigt kan jag tillägga att vi cyklade väldigt hårt.

Andra växlingen var det inga problem med, hittade min plats fort och var snabbt ute på löpningen.

Martin från Dalregementet hade fått en lucka på ca 10sek ut på löpningen men som jag sprang in ganska snabbt. Vi sprang nästan jämsides fram till 3-3,5km där jag gjorde en fartökning, tur som jag hade så kunde han inte svara på den och jag kunde gå solo in i mål med en riktigt bra känsla.
Gjorde dem sista 5km löpning på tiden 17.53 min.

Bilder från tävlingen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar