fredag 6 juni 2014

Träningsläger på Mallorca!

Den 25 maj klockan 01.00 lämnade vi Motala i en minibuss för resa upp mot Arlanda för att sedan ta oss till Colonia Sant Di Jordi på en veckas träningsläger med några elever på triathlongymnasiet och några från simklubben i Motala. Det var ju bara att kliva in i bilen och sätta sig och sova. Resan upp tyckte jag gick väldigt  bra och tiden gick fort.

Väl framme på Arlanda checkade vi in vårat bagage och cykelväskor samt väntade in två andra personer från Stockholm som skulle med på lägret. Flygresan ner gick väll helt okej men det tog tid, hade inget internet så det var ju bara att försöka sova, gick ju inte hela tiden men.

När vi landat i Palma, Mallorca så åkte vi buss en timme till Colonia Sant Di Jordi där vi bodde på ett fyrstjärnigt hotell vid namn Cabo Blanco.

Träningsförutsättningarna på Mallorca är grymt bra. Träningsanläggningen Best Swim Centre är en utomhus 50:a med tio banor som har besök av väldigt många simföreningar/landslag/triathleter mm om året. Riktigt fin simbassäng med lagom vattentemperatur i vattnet. Cykelvägarna är riktigt fina och naturen runt omkring är riktigt fin.

Ett av våra cykelpass som innehöll mycket F3 cykling körde vi totalt 2mils tempo och en klättring uppför ett berg. Berget vi cyklade uppför hette Randa där det var 5,5km till toppen med en snittlutning på 5%. Tyckte det var riktigt kul att köra uppför med serpentinsvängar efter varje 150m och med en riktigt fin utsikt.

Vid några av våra simpass fick vi besök av en tidigare gymnasieelev på triathlongymnasiet, Andreas Lindén. Som nu bor i Palma på Mallorca. Riktigt kul att träna med Andreas.

Total träningstid under hela lägret fick vi ihop 25h på 6 dagar. Träningen är utrpridd på simning, cykling, löpning och bålträning.

Vill även tacka mina sponsorer,Bringwell, Racerdepånoch Lindströms Bil.

Detta träningsläger har varit riktigt roligt med roligt folk som varit med, bra träningspass, bra träningsförutsättningar och bra motivation mellan oss atleter. Detta träningsläger har verkligen gett en motivationskick inför tävlingssäsongen som börjar redan imorgon i Borås.

Lägger även in lite bilder som jag och coach Joachim Willén tagit.