torsdag 24 juli 2014

Segersviten bruten

3:e deltävlingen i Danske Invest Triathlon Series slutade med en andra plats.

Men vi tar det från början.

Varmt i Umeå älven 23 grader vilket betyder våtdräkts förbud, gränsen går vid 22 grader.
Även pontonstart vilket innebär att man startar från en brygga och dyker i normalt brukar vi starta i vattnet. Vid starten så ställde jag mig längst ut till höger på pontonen för att hamna mitt i älven där det är så strömt som möjligt.
 
Domaren som stod på pontonen tyckte att alla ungdomar skulle stå längst till höger (sämsta platsen). Men jag hade bestämt mig, jag stod kvar och flyttade inte på mig.

När startskottet gått drar Albin Andersson från Emmaboda sin vana trogen upp ett högt tempo från start och jag får jobba hårt med simningen första halvan av loppet för att komma in på hans fötter. Även Martin Johansson från Falun är med i första gruppen upp ur vattnet. Vi hade skapat en lucka på hela 1 minut ner till dem andra.

Jag får till en kanon växling och är först ut på cyklingen, taktiken är den samma som på tidigare tävlingar, full rulle från start för att bli av med dom andra och skapa lucka inför löpningen.
Albin släpper tidigt men jag lyckas inte bli av med Martin och vi växlar samtidigt ut på löpningen. med Johan Forsman från Borås ca 40s efter oss.

Löpningen blir tuff i 28 gradig värme i ett vindstilla Umeå centrum, jag och Martin bevakar varandra till en början och Johan närmar sig bakifrån. Krämar ur den sista energin ur kroppen och rycker ifrån Martin ut på sista löpvarvet men det räcker tyvärr inte idag, då Johan gör en grym löpning och kommer ikapp och förbi mig på de sista 500 meterna och vinner med 4 sekunder.




Vill även tacka mina sponsorer som gör det möjligt för mig att leverera på topp.

Racerdepån Bringwell Lindströms Bil

Nu blir det tuff träning och fullt fokus för att åter stå överst på pallen i den sista deltävlingen i Malmö den 9 augusti som också är säsongens stora mål, nämligen SM.

Man kan inte vinna jämt, men revansch lusten är stor och jag kommer tillbaka.
 
Nu på lördag kommer jag att åka till Kroatien, kommer att ha fokus på simning, bål och lite löpträning där nere men också njuta av värmen och ha det skönt.
 
På återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar