måndag 8 april 2013

Lägret i Borås

Torsdag eftermiddag till Söndag förmiddag så har jag varit på ett träningsläger med tritahlongymnasiet. Lägret innehöll för min del 5 simpass, 2 löppass och bland styrketräning.
Första löppasset var på bana, vi körde 6, 3, 5, 2, 4 & 1 min. Då skulle det vara ordentligt och högt tempo. Tyckete det kändes väldigt bra det passet, kul var det också. Banan var riktigt bra, nybyggd för iår. Beröm av mig. Det andra löppasset var en lugn sväng på ynka 10 kilometer.
Alla 5 simpassen var ordentliga, ungefär 2h vid varje pass. Sista simpasset var riktigt hårt, serien:
30x200m
3ss 2a 1b
4ss 3a 2b
5ss 4a 3b
3ss
Det var min rekord distans, har aldrig simmat så långt förut. Totalt blev det 6 kilometer. Det passet gick riktigt bra, nöjd med det. Riktigt bra avslutning på lägret. Mina tankar kvällen innan var hur fasen jag ska hålla koll på hur många 200ingar jag hade gjort, men det löste sig när Macce skrev serien på tavla.
Lägret har varit riktigt roligt, kul att träffa många av dem som går på gymnasiet och även några simmare från Motala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar