onsdag 5 juni 2013

Öppna KM i Kvänum

Igår var vi ett väldigt stort gäng från Falköpings cykelklubb som körde öppna KM i Kvänum. Det är den första tävlingen i "Västgötaserien" en kretscup som innehåller flera typer av cykeltävlingar. Jag körde 2x19km, hade riktigt pigga ben och satt med dem äldre i huvudklungan som skulle köra 3x19km. Farten var hög redan från start så det gällde att hänga i. Efter loppet kollade jag på GPS klockan och såg att jag fick en snitthastighet på 41,1 km/h. Tävlingen slutade med en 1:a plats i min klass (P 15-16 år), nöjd och kul var det. Efter loppet så tog jag på mig löparskorna och sprang 3km med en snittfart på 4.16min/km. Detta för att få känna stumheten i benen efter cykeln i en triathlon, funkade jätte bra. Nu laddar jag inför Skövde Triathlon imorgon, en sprint ska genomföras. Får se vad som väntar men det ska bli kul.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar