torsdag 8 maj 2014

Giro di Mösseberg

Lite försenat inlägg om denna tävlingen. Men för en vecka sedan så körde jag en cykeltävling hemma i Falköping, eller för att vara exakt. Lite utanför Falköping. Jag var anmäld i juniorklassen med ganska få startande. Men vi startade å andra sidan med seniorklassen som var betydlig mer.

Tävlingen gick 3 varv på en väldigt kuperad 33km bana. Redan från start så gick det väldigt fort och jag hade bra ben så jag hände med klungan. Väldigt roligt att köra när det blev lite luckor här och där som man fick gå fram och ta, väldigt roligt och inspirerande. Jag hängde med riktigt bra i klungan fram till en bit in på sista varvet.

Det gick väldigt fort i en lång och seg uppförsbacke där jag tyvärr fick släppa rullen och efter backen så var det utför och medvind då gick det i ungefär 60km/h om inte mer. Så där hade jag inte en chans att hänga med. Så jag fick cykla resterande biten själv in i mål, heeelt slut.

Men den här tävlingen var ett hårt träningspass för mig. Väldigt roligt att ställa upp och inspirerande.

Har inte bloggat på ett tag men allt flyter på som vanligt här uppe med träning, skola mm. Kommnde 2 veckor så ska jag ut på praktik och förhoppningsvis lära mig mer om byggbranschen.

SEE YAA!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar