söndag 8 juni 2014

Tävlingsdebut i Borås

Igår gjorde jag min tävlingsdebut för säsongen i Borås. Det var en tiondels Ironman son skulle avverkas.
Alltså 380 m simning, 18 km cykel och 4,2 km löpning.

Tanken med loppet var att rycka och gå loss på simningen vilket gick utmärkt och just denna gren som jag är mest nöjd med under dagen. Första växlingen gick helt okej förutom när jag skulle sätta i fötterna i skorna, då krånglade det lite.

Under cyklingen tyckte jag det gick hyfsat, borde kommit upp i högre fart och fått bättre snitt. Snittade 36 så det får jag väl ändå vara nöjd med. Tanken med cyklingen var ju också att jag skulle köra hårt men ändå kontrollerat.

Andra växlingen kunde jag inte göra så mycket åt då det låg en cykel över min växlingsplats så den fick jag dra undan innan jag kunde växla, annars gick det bra. Ute på löpningen fick jag håll och kände att det var riktigt jobbigt att springa, men trots det så höll jag ändå bra fart. Slutade med en 1:a plats i ungdomsklassen.

Tack Jonas Colting och Borås för ett riktigt bra arrangemang. Såg ute på cyklingen att det var mycket drafting, men det får stå för dem.

Tack även till stödet hemifrån som kom och kollade och hejade på.
Såklart även ett stort tack till mina sponsorer, Bringwell, Racerdepån och Lindströms Bil.

Nästa helg är det Cuptävling i Uppsala och det är jag riktigt laddad för.

/ERIC

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar