tisdag 15 juli 2014

Favorit i repris!

Sitter nu i husvagnen uppe i Umeå, det är långt hemifrån...och summerar cuptävlingen i Västerås.

I söndags genomförde jag andra deltävlingen i Danske Invest Triathlon Series (Svenska cupen) i Västerås.
Min plan med denna tävling var att gå fullt ut redan från start. Alltså ligga med i täten med Albin Andersson som är en stark simmare.
Planen lyckades, låg med i täten med Martin och Albin var ca 15m fram som han skaffade sig redan vid startskottet gick. Skönt att det inte blev mer.

I växlingen från simning till cykel så gjorde jag en väldigt bra växling och fick av mig våtdräkten snabbt och kom bra ut på cykeln. Var sedan ganska snabbt ikapp och förbi Albin.
Tryckte riktigt hårt på cyklingen, kändes väldigt bra, snitt på 37km/h. Cykelbanan var ut till vändpunkt och tillbaka plus en liten teknisk runda inne i Västerås centrum. Detta skulle göras 4 varv.


             En del partier under cyklingen gick på "bro sten"

När det var dags för löpning så hade jag skaffat mig en 42 sekunders ledning ner till tvåan som nu var Johan Forsman. Löpbanan var som att springa runt i en labyrint, svängar höger/vänster, vändpunkter, korsningar... Benhinnorna som har krånglat för mig till och från visade sig idag från sin bästa sida och höll hela loppet igenom och det var riktigt skönt.
Lyckades behålla avståndet ner till Johan oförändrat genom hela löpningen (lite orolig att han skulle komma ikapp då han är en stark löpare).


                            En bild säger mer än tusen ord!

 
Racetider:
Simning: 11:12 min
T1: 34 sek
Cykling: 32:38 min
T2: 26 sek
Löpning: 18:46
Totaltid: 1h 3min 34 sek
 
Vill också ge ett stort tack till mina sponsorer som gör det möjligt att jag kan leverera på topp.
 
Vill samtidigt tacka Mamma & Pappa som ställer upp 24/7.
 
Nu laddas batterierna inför 3:e deltävlingen.
Vi hörs!
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar