onsdag 11 september 2013

3 vinster och 10 000m bana

Det var nu ett tag sen jag skrev, har inte blivit något skrivande för att jag inte haft tid så bloggen har hamnat lite i skym undan. Men nu tog jag tag i det och hade tänkt att skriva om mina tre sista triathlontävlingar och ett löplopp som blev en bra avslutning på denna roliga och lyckade säsong.

Kalmar Mini Triathlon
 Distansen var 352m simning 18km cykling och sedan 4,2km löpning, alltså en tiondels Ironman.
Kroppen kändes bra och jag var laddad för racet. Simningen gick väl inte så bra, dålig start följt av sämre position då jag inte hittade bra fötter att ligga på. Cyklingen gick ganska bra, lite långsamt ut till vändpunkten men sedan bra fart på tillbakavägen. Löpningen blev en ren stress då jag hade tvåan bara några hundra meter bakom mig. Det häftigaste med hela loppet var att springa i mål mitt på torget med fullproppat med folk, (även målgång för IRONMAN 3 dagar efter). Nöjd med tävlingen, fick ett presentkort på iTunes på 250kr också. Dessutom en första plats i handen!

ITU World Stockholm Triathlon
En av säsongens efterlängtade tävling efter USM. Här var det en väldigt kort distans som var,  400m simning 1mil cykel och 2km löpning. Simningen var det som gick sämst, en kanotist som visade oss fel väg vilket blev ett stopp mitt i simningen när han stoppade oss, körk. Cyklingen kunde gått fortare pga många från motionsklassen som startade innan oss, men det kändes ändå bra. Löpningen var kort och det var bara att ge gärnet.  Planen med loppet var att gå ut hårt och sedan öka, planen blev lyckad och det slutade med en 1:a plats i Ungdom. Kul tävling.

Tjörn Triathlon
Som vanligt så var det dåligt väder på Tjörn när det var dags för tävling. På morgonen var det svinkallt och jag hade vinterjacka och mössa, inte kul alls. Men när det närmade sig start så blev det bra väder som tur var, men vinden var det enda som inte försvann. Extremt blåsigt. Distansen var  Motions Sprint: 400m simning 2mil cykel 5km löpning. Simningen gick jätte bra och jag kom iväg bra även om jag valde dålig position i starten, hade 8:e bästa simtid av 400personer. Cyklingen kändes kanon bra tills vinden vände, då var det bara borra ner huvudet och köra på. Ut på löpningen hade jag lite ont i rygg och ben, men det släppte efter ca 1km. 7:e bästa löptid. Denna tävlingen är jag jätte nöjd med då allt funkade bra och kroppen kändes pigg.  Kul med en första plats också, fick ett presentkort på Newlina på 500kr, välbehövligt.

10 000m bana
En tävling som några från triathlongymnasiet åkte på till Linköping. Jag var laddad inför tävlingen med ett mål att gå under 40min. Jag visste innan start att, här bör du ha starkt psyke annars lär det bli tufft om man räknar bort att det även kommer bli jobbigt att springa. Starten gick och jag hamnade ganska långt fram, de tre första varven gick väldigt fort. För fort för mig, efter ungefär 5 varv så hittade jag en bra rytm och fart som gick att hålla. Några fler varv gick och när jag såg att det var 17 varv kvar så tänkte jag att hur i hell.... ska jag klara detta. Men jag bestämde mig att jag skulle i mål och med en tid under 40minuter. På upploppsrakan såg jag klockan och såg även 40 var jag lätt under, imål på tiden 39.27min. Ortoligt nöjd då jag fått kämmpa hårt hela loppet.

1 kommentar:

  1. Tack för att vi fick höra av dig.
    Grattis till bra jobb och fortsatt lycka till i Motala / farmor

    SvaraRadera