måndag 30 september 2013

Lidingöloppet -13

I lördags åkte vi upp några från triathlongymnasiet + tränare till Lidingö för att köra 10km terräng. Uppgång 4.00 sedan avresa klockan 4.30. Tror inte vi hann ut ur Motala innan jag sov, hehe. Dryga tre timmar bilresa kändes som en timme, sov väldigt mycket alltså. Väl utvilad inför loppet. 
Framme på Lidingö och tävlingsområde började vi med att hämta ut nummerlappar, käkade lite och uppvärmning innan start.

Starten gick och farten var riktigt hög det första 3 kilometerna, efter det insåg jag att detta är för snabbt och försökte hitta en lämplig fart för mig. Vid cirka 5km markeringen så kom den omtalade Abborrebacken, det sägs att den är brant och jag instämmer helt. Farten sjönk ordentligt och det var bara att borra ner huvudet och jobba sig upp, riktigt jobbigt.  Några kilometer efter det kom en ytterligare svin brant backe (Karins backa). Även här bara att köra på uppför i den fart som gick att hålla. När det var en kilometer kvar så ökade jag farten och gick väll helt okej, men mjölksyran sprutade i hela kroppen. Väl i mål på tiden 42.15min, nöjd med tiden och min egen prestation med tanke på förhållandena under dagen loppet, ex banprofilen. Efter målgång hade jag riktigt ont i benen.

På kvällen när jag skulle gå och lägga mig hade jag lite svårt att sova för att benen värkte och skakade...! Men men så vet man att jag kämpat. Till helgen avslutar jag tävlingssäsongen med en halvmara här på hemmaplan i Motala. Ska bli intressant och se vad jag kan prestera på den distansen. Sätter nu punkt för nu är det 112 Aina!!

2 kommentarer:

  1. Grattis! Vilken grym tid :D
    Jag och mamma körde ju samma dagen efter jag måste säga att det var värre banprofil än vad jag trodde det skulle vara. Jag törs knappt säga att jag tog mig runt på 1.15.22 ... och jag är ändå nöjd :) Men vilken sjukt bra tid du hade !
    Jag är allt en stolt kusin över dig ska du veta :)

    SvaraRadera
  2. Bra sprunget! Syns på söndag / Farmor

    SvaraRadera