torsdag 12 september 2013

Testvecka

Den här veckan har varit en vecka med olika tester. Bl.a. Golden 4, 400m simning och 3km löpning.
Golden 4 är ett styrketest som innehåller Knäböj, bänkpress, brutalbänk och chins. Jag gjorde 60kg knäböj, 45kg x3 (ej max)bänkpress, 15st brutalbänk och 5 chins. Detta test är jag inte så nöjd med då jag har tagit mer i alla momenten, men det är bara att jobba vidare. 
400 meter simning på tid gjorde jag tiden 6 min blankt. Ganska nöjd med det då jag kände mig lite trött i axlarna innan, men det är bra att ha ett test att utveckla och bli bättre på. Bör ju hända mycket på 4 år på triathlongymnasiet.
Idag hade vi 3km löpning på tid som var på bana. Detta var jag riktigt laddad för, hade som mål innan att gå under 11.30min, detta klarade jag med god marginal, sprang i mål på tiden 10.45 vilket jag är sjukt nöjd med. Snittfart på ca 3.30min/km. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar